Annons:

Corporate travel industrien opfordres til at omfavne ‘nye teknologier’

Corporate travel industrien er nødt til at omfavne nye teknologier såsom kunstig intelligens (AI) for at forblive konkurrencedygtig og vokse, ifølge en rapport fra Global Business Travel Association (GBTA).

Rapporten om ‘Technological Transformation in Corporate Travel’, der er udgivet i fællesskab af GBTA og event management software og hospitality teknologivirksomheden Cvent, omfatter en undersøgelse af travel managers og rejseindkøbere i Europa og Nordamerika.

Dette viste, at 75 % af de adspurgte rejseindkøbere var interesserede i at bruge AI-drevne chatbots til at besvare spørgsmål om rejseprogrammer.

Halvdelen af ​​køberne (51 %) var interesserede i at tilbyde blockchain-baserede bookinger og 49 % blockchain-baserede betalinger – en overraskende konstatering, da flertallet af mennesker ikke forstår blockchain og dets begrænsede antal brugssager.

Undersøgelsen viste, at 29 % af rejseprogrammerne har en fuldtidsansat med fokus på teknologirelaterede ansvarsområder såsom indkøb af nye digitale værktøjer, konfiguration af booking- og udgiftsløsninger, styring af dataindsamling eller fremdrift af teknologitransformation.

I Europa sagde 36 % af rejsekøberne, at deres virksomhed har en sådan rolle, sammenlignet med 22 % i Nordamerika.

Rejsekøberne vurderede i gennemsnit, at næsten en femtedel (18%) af rejsebudgetterne nu bruges på teknologi.

En tredjedel af køberne (36 %) forventede, at teknologiforbruget ville vokse i år, selvom 43 % af køberne i Europa forventede øget forbrug sammenlignet med 30 % i Nordamerika.

Tre ud af fem leverandører (61 %) forventede, at virksomhedens forbrug på intern teknologi ville stige i år og 56 % på rejsende-vendt teknologi.

Imidlertid forventede 83 % af de adspurgte rejsebureauer (TMC) at investere mere i intern teknologi, og 79 % af TMC’erne ville bruge mere på rejsende-vendt teknologi.

Mere end en tredjedel af de adspurgte inden for hospitality (37 %) sagde, at deres virksomheds brug af teknologi ‘har plads til at blive bedre’ sammenlignet med kun 10 % af rejseleverandørerne.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.