Annons:

Business Travel comeback efter pandemien accelererer mere end forventet

En undersøgelse hos nordamerikanske og europæiske Travel Managers, der er blevet offentliggjort af rejseteknologifirmaet HRS og GBTA, viser at 54 procent har set at rejseaktiviterne er steget enten "hurtigere" eller "meget hurtigere" i år, end de havde forventet tilbage i januar.

Undersøgelsens resultat illustrerer også, hvordan tilbagevenden til at rejse efter covid-19-pandemi ikke altid har været let, på grund af det høje niveau af forstyrrelser i løbet af sommeren, hvor 77 procent af Travel Managers har brugt mere tid på at løse “uregelmæssigheder” for deres rejsende.

En anden ændring er den øgede tid, som købere nu bruger på dataanalyse, hvor 52 procent siger, at de bruger “mere tid” eller “meget mere tid” på denne opgave.

Suzanne Neufang, administrerende direktør for GBTA, udtaler: ”Det er dejligt at se, at forretningsrejserne kommer tilbage. Langt de fleste leverandører og Travel Management Companies rapporterer om fortsatte stigninger i antal reservationener hver måned.

”Men som beskrevet i undersøgelsen, er den udvikling, vi har set siden pandemien, drevet af en enorm ændring på tværs af forretningsrejseøkosystemet. Rejsehåndteringsteam har nu en bredere vifte af problemer, der skal behandles ud over at forhandle leverandøraftaler. ”

Undersøgelsen viste også, hvordan det nye arbejdspladsmiljø påvirker rejser og indkøb, især omkring tendenser som ”hybrid”-arbejde og en reduktion i kontorlokaler efter covid.

Selv når organisationer genåbner alle deres kontorer, forventer to tredjedele af køberene, at hybridarbejdspraksisen fortsætter.

Næsten 40 procent af køberne sagde, at deres firma nu ansatte flere fjernarbejdere end før pandemien. Størstedelen (79 procent) tilføjede, at denne nye arbejdspolitik øgede medarbejderens moral, og 72 procent sagde, at det også hjalp med talentrekruttering.

Denne tendens betyder, at indkøb af mødefaciliteter er blevet et mere aktivt problem inden for indkøbs- og rejseafdelinger. I øjeblikket siger kun 17 procent af køberne, at booking af mødefaciliteter styres fuldt ud, mens 44 procent ikke ved, hvordan disse faciliteter anskaffes af deres organisation.

Undersøgelsen antyder, at de fleste købere (71 procent) gerne vil modtage konsoliderede data fra hotel- og mødebookingersystemer. 74 procent siger, at det ville være lettere for medarbejderne at booke både hoteller og mødefaciliteter på samme tid gennem en enkelt platform.

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.