Annons:

Booking.com bryder ind i Airbnb’s forretningskoncept

I et interview med Travel News fortæller, Leslie Cafferty fra Booking.com, at 20 procent af platformens indtægter skal komme fra private udlejere.

Private huse og lejligheder vokser hurtigere end traditionelle hoteller. Det fortæller Leslie Cafferty, vicedirektør og leder for global kommunikation hos Booking.com:

– I 2018 steg området med 2,8 mia. dollars, siger Leslie Cafferty til Travel News.

Booking.com er i dag tilgængelig i 200 lande. Hvor stort Booking.com er i forhold til Airbnb og HomeAway, kan Leslie Cafferty ikke svare på, men hun påpeger, at det har en stigende markedsandel.

Hun peger på, at fordelen ved Booking.com er deres fleksible betalingsløsning, hvor man ikke behøver at forudbetale opholdet.

De vil skabe bedre muligheder for at sælge flere produkter som oplevelser og udflugter. De vil også udvide med fokus på det asiatiske marked – særligt i Kina og Indien.

Kommentarer är stängda.

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.