Antallet af nordiske besøgende i Japan nåede i første kvartal 2024 nye højder: Hele 34.400 nordiske rejsende besøgte Japan i januar-marts måned i år; heraf 18.100 i marts.
Dette er en stigning på 10,8% sammenlignet med første kvartal 2019 – og en stigning på 60% sammenlignet med samme periode 2023.
– I 2030 forventer Japan at få 60 millioner besøgende, svarende til et årligt forbrug på 15 billioner JPY. Det nordiske marked er af høj prioritet for at nå dette mål. Japan og de nordiske lande deler en kærlighed til godt håndværk, lokale råvarer, stolte traditioner og livets simple glæder. Og vi glæder os til i endnu højere grad at udbrede kendskabet til, hvad Japan tilbyder som rejsemål, siger Kana Wakabayashi, Executive Director, Japan National Tourism Organization (JNTO) i Stockholm.
Fortsætter med Related som repræsentanter
Den 4. marts 2024 indviede Japans turistråd, Japan National Tourism Organization, sit første nordiske kontor i Stockholm.
Samtidig har turistrådet forlænget samarbejdet med full service-bureauet Related, som hjælper med PR, travel trade, marketing og events.
– Japan har præcis det, de nordiske rejsende efterspørger i disse år: Fantastisk madkultur, en rig historie, smukke landskaber, et unikt miks af by og natur samt masser af autentiske oplevelser. Derfor er vi selvfølgelig også meget stolte over at fortsætte samarbejdet med JNTO – og fortsat assistere med værdifulde indsigter og innovative projekter, for at øge kendskabet til Japan yderligere; og tiltrække flere besøgende, også til de mindre kendte dele af landet, siger Jens Juliussen, Travel Trade & Marketing Director, Related.