BCD Travel har indgået en aftale med Lufthansa Groups flyselskaber, som gør det muligt at bestille rejser og rejserelaterede tjenester gennem Lufthansa-gruppens nye distributionskanal.
Aftalen mellem BCD Travel og Lufthansa Groups fire selskaber (Austrian Airlines, Lufthansa, SWISS og Brussels Airlines) vil betyde, at man fremover kan bruge distributionskanalen (NDC).
BCD Travel mener, at et partnerskab med Lufthansa-gruppens flyselskaber er et logisk skridt for bedre at se værdien af NDC for sine kunder:
— Den nye generation af forretningsrejsende ønsker og fortjener en god tour erfaring, der tilpasser sig deres præferencer, siger Thane Jackson, Vice President, Global Distribution & kanalstrategi, at BCD Travel.
Aftalens viser BCD Travels strategi om at give merværdi til sine kunders rejseprogram og en rejseoplevelse ved at benytte flere bestillingskanaler:
– Vi har altid været positive på den nye distributionsteknologi og støtter dette, så længe det gavner vores kunder og forbedrer rejseoplevelsen. Udviklingen af gode og skalerbare NDC-løsninger har været langsomme, men nogle af løsningerne er nu blevet modne nok til at blive testet mod markedet, siger Rose Stratford, Executive Vice President, Global Supplier Relations & Strategic Sourcing for BCD Travel.
Selskabets beslutning om at samarbejde med Lufthansa-koncernen om den nye distributionsteknologi kommer efter flyselskabets succes med at håndtere NDC-relaterede udfordringer i de sidste tre år.
Aftalen mellem BCD og Lufthansa Group-flyselskaberne er en flerårig aftale med forudsætningen om, at en vellykket gennemførelse af NDC kræver flere ordningskanaler. Global Distribution Systems (GDS) vil fortsat spille en central rolle i BCDs bookingstrategi.