Berg-Hansen, et af Norges største rejsebureauer, blev i går certificeret af Air France-KLM Group på flykoncernens NDC-platform. Berg-Hansen er den første handelspartner til at opnå denne status i Nordeuropa.
Takket være NDC har Berg-Hansen fået muligheden for at opnå bedre indhold fra Air France-KLM via en direkte forbindelse til NDC-platformen.
Det skriver KLM i en pressemeddelelse.
NDC står for IATA New Distribution Capability. Det er en platform, der skal gøre det nemmere for rejsebureauer at sælge mere effektivt.
– Dette er endnu en vigtig milepæl i vores NDC-strategi, hvor målet er at bringe rentable løsninger og relevant indhold til vores kunder, siger Petter Brodahl, Executive Vice President Partner Relations i Berg-Hansen.
– Det er takket være et godt samarbejde med Air France-KLM. Vi elsker at have partnere, der har viljen til at være førende og udvikle produkter i bedste klasse for vores rejsende, afslutter han.
Ifølge Barry ter Voert, der er Senior Vice President for Air France-KLM i Europa, giver NDC rejsebureauet adgang til eksklusive tilbud, som giver mulighed for salg af tillægsydelser gennem skræddersyede tilbud:
– Dette er nøglen til at forbedre vores fælles kunders oplevelse, fortæller Barry ter Voert.
Air France-KLM udvikler deres NDC-tilbud og investerer i optioner, som partnere og rejsebureauer kan få adgang til, booke og sælge. Det kan de gøre ved at forbinde til Air France-KLMs NDC API’er (Application Programming Interface) eller ved at bruge de to flyselskabers online bookingportal for rejsebureauer.