Det irske flyselskab Aer Lingus indfører et nyt logo og nye farver på flyet, som skal være med til at styrke deres position på det internationale marked.
Air Lingus’ farver får en opfriskning i et nyt design efter 20 år med det tidligere design. Det skal tydeliggøre flyselskabets irske oprindelse, som samtidig stadig fremhæver flyselskabets logo, kløverbladet, der ifølge Aer Lingus symboliserer dynamik og fart.
– Aer Lingus er en moderne irsk international succeshistorie bygget på hårdt arbejde og engagement fra vores folk. Vi er glade for at afsløre vores brandfornyelse i dag, som kommer mere end 20 år efter, at Aer Lingus sidst investerede i et nyt brand, og det afspejler vores position som et moderne, nutidigt flyselskab, siger Sean Doyle, koncernchef i Aer Lingus.
Det nye design har fire kløverblade. Flyene vil blive malet gradvist som en del af flyselskabets program. På deres hjemmeside og app vil det nye logo blive opdateret på torsdag.
Flyselskabet forbereder også store fremtidige planer for rutevækst:
– Vi har ambitiøse planer for vores fremtid, men vi er opmærksomme på udfordringer, der står over for den moderne industri. Vores nye uniformer, som vil blive afsløret senere i år og vores flådeudvidelse, betragtes som investeringer i fremtiden for Aer Lingus for at gøre det muligt for os at realisere vores ambition om at være førende flyselskab på tværs af Nordatlanten, siger Sean Doyle
De vil forøge deres nordatlantiske flåde fra 17 til 30 fly i 2023. Deres flåde af Airbus A330-fly vil gå fra 13 fly i 2017 til 16 fly. Derudover tilføjes 14 nye A321LRs-fly, som skal øge kapaciteten over Atlanten og i Europa.