Accor Hotels hotelvaremærke ibis indfører et nyt koncept på sine hoteller, der skal gøre hotellerne til levende midtpunker, hvor rejsende og lokale kan mødes.
Hotelkædens formål med det nye koncept er at styrke relationen mellem gæsterne og de ansatte samt udvide mad- og musikoplevelserne. Det skriver Accor Hotels.
Det nye Ibis-koncept kommer efter en undersøgelse, der viser, at 80 procent ønsker, at alle skal være velkomne på hotellerne – også folk, der ikke bor der:
– Hoteller har længe udelukkende været forbundet med overnatning, men det billede er ved at ændre sig, efterhånden som gæsterne forventer et bredere socialt udbud. Dagens rejsende forventer et mere personligt, unikt og inkluderende hotel, der opfordrer til nye møder og oplevelser, siger Jan Birkelund, ansvarlig for salg og distribution hos AccorHotels i Norden.
Ingen receptioner
De dropper receptioner og erstatter det med en indtjekning via mobilen. Det er meningen, at det nye receptionsfrie koncept er indført på alle ibis’ hoteller inden 2022.
Accor Hotels udvider også bar og restaurantkortet med flere lokale menuer og drinks, som man kan nyde, mens der er lokale artister på deres musikscene, som også bliver indført. Ibis hoteller vil være værter for over 100 liveoptrædener i 2019.
Ibis har i dag over 1.100 hoteller, som gør kæden til Europas største i økonomiklassen. De har planer om 167 nye Ibis hoteller.