Hotelgruppen fik sidste år en omsætning på 710,5 mio. kr. mod 526,8 mio. kr. i 2020. Resultatet af den primære drift er fortsat påvirket af effekten af Covid-19 og de indførte restriktioner og forbud, ligesom koncernens svenske aktiviteter fortsat påvirker selskabets resultat negativt.
”Vi var, som i 2020, påvirket af lange perioder med nedlukning af vores hoteller, men på trods af det kommer vi ud med et resultat, der er 38 mio. kr. bedre end året før. Det er jeg ganske tilfreds med,” siger koncernchef Peter Schelde.
”Vi har været omstillingsparate under hele perioden med Covid-19, og det, tilsammen med et stærkt brand, dygtige medarbejdere og et godt og landsdækkende produkt, har givet os en belægningsprocent på 42 procent i Danmark og hele 57 procent i Sverige, hvilket er over markedsgennemsnittet. Samtidig viste 2. halvår af 2021 os, at vores forretningskunder har et stort behov for at mødes fysisk for at afholde møder, konferencer og kurser,” siger Peter Schelde.
Som et led i Comwells overordnede strategi er der iværksat tiltag for at udbygge hotelkædens position på det danske hotel- og konferencemarked samt styrke den internationale markedsføring og adgang til udenlandske kundesegmenter.
Som en del af denne plan åbnede Comwell i begyndelsen af januar 2021 kædens første hotel i København, Comwell Copenhagen Portside. Med 484 værelser og konferencefaciliteter på op til 750 personer er hotellet Comwells største og med en central beliggenhed i København et strategisk afgørende skridt i Comwells udvikling.