Annons:

7 principper for en ansvarlig og bæredygtig forretning

På DBTA's (Danish Business Travel Association) årsmøde var et af temaerne bæredytighed.

Forandringsbureauet Märk præsenterede 7 principper for en ansvarlig og bæredygtig forretning.

  1. Definér en samfundsambition: Har virksomheden ern tydelig samfundsambition forankret i forretningsmodellen, som løser samfundsudfordringer og gøre reel forskel for det samfund, I er en del af?
  2. Skab værdi for alle: Fokuserer virksomheden på at skabe værdi for alle interessenter og ikke kun aktionærerne – og tager virksomheden ansvar for værdikæden baseret på gensidig afhængighed?
  3. Udvis menneskelighed: Er virksomheden solidarisk, generøs og rummelig og skaber I medejerskab – ikke kun i forhold til egen medarbejdere – men i hele værdikæden.
  4. Tænk langsigtet: Anerkender virksomheden, at I er ansvarlige for, hvordan jeres handlinger kan påvirke kommende generationer – og handler I, så de ikke fratages deres muligheder for at leve et tilfredsstillende liv?
  5. Brug jeres stemme: Sætter virksomheden en tydelig dagsorden og taler I højt om den forskel, I vil gøre for verden? Og har I modet til at dyrke intensionen – også på bekostning af kortsigtet profit?
  6. Være transperent: Kommunikerer virksomheden altid åbent, ærligt og transparent – både om jeres samfundsambitioner og de svære valg undervejs på ansvarlighedsrejsen?
  7. Invitér til handling: Skaber virksomheden bevægelse og inviterer I bredt og inkluderende til handlefællesskaber omkring fælles dagsorden?

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.