Norwegians strategi om at gå fra vækst til lønsomhed fortsætter med at give højere enhedsindtægter. Passagertallet er derimod fortsat i stor tilbagegang.
I alt 1.955.585 kunder valgte at flyve med Norwegian i februar. Det er 22 procent færre end februar 2019, hvor ca. 2,5 millioner fløj med selskabet. Den totale kapacitet (ASK) faldt med 22 procent, og den samlede passagertrafik (RPK) faldt med 21 procent.
Punktligheden for februar var på 84,2 procent, og belægningsgraden var 81,7 procent, som er en stigning på 0,2 procentpoint. Også de estimerede enhedsindtægter stiger med 15 procent.
– Jeg er godt tilfreds med, at vi fortsat leverer på strategien om igen at blive lønsomme efter flere år med betydelig vækst. Det er 11. måned i træk, at den planlagte kapacitetsreduktion påvirker enhedsindtægterne positivt. Jeg er også tilfreds med, at punktligheden forbedres, for jeg ved, hvor vigtigt dette er for vores kunder. Samtidig har vi de seneste dage oplevet reduceret efterspørgsel på enkelte ruter på grund af coronavirussen og har derfor aflyst nogle flyvninger mellem Europa og USA, siger Norwegians koncernchef Jacob Schram.
Norwegian oplyste samtidigt, at de har aflyst 22 flyvninger mellem Europa og USA.