Biludlejningsfirmaet har i øjeblikket elektriske køretøjer og ladestationer indsat på mere end 30 markeder, sagde Hertz CEO Stephen Scherr under virksomhedens første kvartals indtjeningsopkald onsdag (27. april).
Scherr sagde, at elbiler har “stor appel” til virksomhedskunder, da de hjælper med at opfylde deres organisationers ESG (miljø, social og forvaltning) og CO2-fodaftryk.
Virksomheden accelererer tilføjelsen af elektriske køretøjer, blandt andre handlinger, for at imødekomme efterspørgsel, der i øjeblikket overstiger udbuddet og presser priserne op.
Hertz rapporterede en omsætning på $1,8 milliarder i første kvartal af 2022, en stigning på 40 procent år-til-år, og justeret nettoresultat på $403 millioner sammenlignet med et tab på $52 millioner i 2021.
Virksomheden har udvidet sin nuværende flåde med 31 procent til 481.200 køretøjer fra 367.600 i januar 2021, hvor køretøjsudnyttelsen forbliver stabil på 75 procent i kvartalet.
Hertz’ internationale segment uden for Nord- og Sydamerika rapporterede 252 millioner dollars i omsætning, en stigning på 36 procent fra 186 millioner dollars for et år siden. Den internationale flåde voksede med 25 procent år-til-år til næsten 83.600 køretøjer, selvom forbruget faldt til 68 procent sammenlignet med 75 procent i 2021.
På trods af de forbedrede resultater forbliver virksomhedsbookinger “betydeligt under præ-pandemiske niveauer” med omkring 63 procent af 2019-salget.
“Der er stadig en betydelig efterspørgsel, der kan inddrives for at komme til en normal tilstand,” sagde Scherr. “Marts var den første måned siden begyndelsen af pandemien, hvor omsætningen oversteg 2019-niveauet. Vi ser det momentum fortsætte ind i april.”
Hertz har også annonceret, at Ned Ryan vil tiltræde virksomheden som chief product development officer fra den 9. maj.
Ryan vil “overvåge indsatsen for at levere forbundne produkter og teknologi for at forbedre kundeoplevelsen”, ifølge virksomheden.