Annons:

Den lange langsomme død af hotellets minibar

Med levering direkte til hotelværelset, har de så brug for en $7 Diet Cola? Da hun voksede op, hørte Susan Buckley vicepræsident for mad og drikke for Atelier Ace, virksomheden bag den lille boutiquekæde Ace Hotel, et almindeligt udtryk fra sin mor på familierejser: Tænk ikke engang på at røre ved den minibar. "Kranium og korslagte knogler. Gå ikke derhen, sagde hun. "Alt er superdyrt

De kan være dyre, ja, men de inviterer også til den trætte rejsende: en kold dåse Coca-Cola, en forfriskende flaske vand eller en lille flaske sprut parret med en dåse Pringles og en pose M&Ms. Det er praktisk talt et måltid.

Hoteller forvandlede deres lobbyer til sociale knudepunkter. Så kom corona virussen.

Den storhedstid, der fulgte for minibarer, er stort set forbi. Store hotelkæder har i flere år skruet ned for deres brug. Wall Street Journal rapporterede i 2011, at Hyatt Hotels & Resorts fjernede fyldte minibarer fra nogle konventionshoteller, og Hilton og Omni gjorde lignende tiltag.

Populære nye mærker understreger en fælles atmosfære, med vintime i lobbyen eller et marked i nærheden af receptionen. Leveringsservice gør det også nemmere at bestille et måltid til døren – også selvom roomservice ikke er tilgængelig.

 “Er minibarer stadig nødvendige, hvis du kan bestille ting, der skal leveres til dig, uanset om det er klokken 8.00, 14.00. eller 02:00?” spørger Henry Harteveldt, rejseindustrianalytiker og medstifter af Atmosphere Research Group. Men nogle hoteller har holdt fast – og endda forsøgt at genopfinde faciliteterne.

Den lille boutiquekæde Ace Hotel søger lokale partnere til at bygge sit minibarprogram med fokus på mangfoldighed og inklusion – samtidig med at de lagerfører valg, der vil appellere til masserne. “Det er vores mål lige nu, virkelig at arbejde med den mangfoldighed og virkelig arbejde med interessante leverandører, der udgiver fantastiske produkter, og små virksomheder, der ikke har mulighed for at trænge ind på disse større markeder,” siger Susan Buckley.

Pandemien gav det seneste slag til den gamle bekvemmelighed og inspirerede til en ny runde af “så længe, ​​minibar” forudsigelser. I maj 2020 citerede NPR en konsulent for at sige: “Jeg tror, ​​at minibarens død sandsynligvis endelig er her. Harteveldt sagde, at der var praktiske grunde til, at hotellerne droppede de fyldte køleskabe eller bakker med ikke-fordærvelige varer, efterhånden som coronavirus spredes: Egenskaber var nødvendige for at begrænse tilstedeværelsen af ​​arbejdere på værelserne og slippe af med unødvendige kontaktpunkter.

Buckley og Agrario siger, at de bemærkede en anden tendens, efterhånden som pandemien skred frem: Efter de indledende restriktioner for minibarer blev ophævet, så de efterspørgslen stige. “Salget er stigende, fordi folk mange gange ikke føler sig trygge ved at gå ud,” sagde Buckley. “Folk kan lide at være i deres trygge rum.”

Så hvad er det næste for minibaren? Eksperter siger, at der er masser af ulemper – inklusive en vedvarende mangel på arbejdskraft og vedvarende covid-19 – men muligheden er der stadig. Mehmet Erdem, en lektor i hoteldrift og teknologi ved University of Nevada i Las Vegas, mener at innovative og kreative tilgange kunne appellere til en ny generation af rejsende. Hvis hoteller kunne finde ud af en prismodel, der ville gøre minibaren mere attraktiv, siger han, kunne de få flere mennesker til at bruge penge på stedet i stedet for at søge andre steder. “Det kan være en win-win for alle: god overkommelig bekvemmelighed for gæsten, og det kan være endnu en bekvemmelighed, der tilbydes til hotelværelset, der tilføjer konkurrencefordel for et bestemt mærke,” siger han.

Erdem tilføjer: “Jeg ville ikke afskrive minibarerne endnu.”

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.