Annons:

Skal blive rejsebranchens svar på Airbnb

Franske Evaneos hentede for nyligt 80 millioner dollars i frisk kapital (ca. 600 millioner kroner) til at videreudvikle platformen og organisationen for at sikre deres position som rejseverdenens svar på Airbnb.

Evaneos’ mål er at skabe “et verdensomspændende samfund” ved at forbinde lokale agenter (i øjeblikket omkring 1300) på de foreløbigt 160 destinationer. Gennem webplatformen skal Evaneos tilbyde skræddersyede løsninger og imødegå tilpassede og eksklusive rejseoplevelser ned til det individuelle niveau, som bliver mere udbredt.

Hvis du vil tro Loredana Lechner, som brugte Nordens største turistmesse, Matka i Helsinki, til at behandle nye potentielle partnere, vil udviklingen i specialiserede rejser stige i de kommende år.

– Med vores platform som en slags global DMC (destinations management company) er det let at finde rundt i junglen af ​​tilbud og nemt og sikkert at booke oplevelser via os mod de lokale aktører, forklarer Loredana Lechner, International Sourcing Manager i Evaneos.

De lokale agenter eller operatører betragtes som “partnere” i systemet. Således undgår man den traditionelle mellemmand, såsom et rejsebureau eller operatør. De lokale eksperter er ansvarlige for hele programmet baseret på Evaneos kommunikationsplatform. De får en grundlæggende introduktion til teknologien og et feedbacksystem, der ligner, hvad Airbnb har mellem udlejer, som skaber sikkerhed.

– På den måde skaber vi unikke oplevelser for den enkelte, og sikkerhed for at ordren er i de bedste hænder, mener Loredana Lechner.

Ifølge hende vokser Evaneos hurtigt og søger dermed konstant nye partnere. Virksomheden arbejder mod at blive en global aktør i overensstemmelse med Airbnb og med tekniske løsninger, der ligger op til den amerikanske gigant. Også Airbnb bevæger sig nu i samme retning som Evaneos og vil tilbyde oplevelser.

Hvordan indtægterne fordeles mellem de forskellige aktører, vil Loredana ikke meddele. De seneste tal viser, at væksten er begyndt at tage af for alvor. Efter ti års drift har 300.000 rejsende booket ture gennem Evaneos’ hjemmesider. 150.000 af dem kom sidste år.

Efter en rebranding i 2017, med grøn som grundfarve i markedsføringen, signalerer Evaneos en mere markant satsning på bæredygtig turisme på platformen.

Kommentarer är stängda.

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.