Sådan påvirker teknologien vores rejseaktiviteter i 2020

0

Nu er vi i et nyt årti, og med det kommer der nye trends og innovationer i rejsebranchen. GDS-virksomheden Amadeus har en forudsigelse om årets store teknologiske trends inden for rejser, hvor VR og stemmestyring spås at komme til at dominere.

Teknologiske løsninger bliver i større omfang populært for rejsebranchen. Både rejsebureauer, flyselskaber og hoteller investerer i at følge IT trends, og nu forudsiger Amadeus, hvilke teknologiske tendenser, der bliver de 5 store rejse-trends i 2020.

1. Stemmestyring
Stemmebaseret interaktion forventes at spille en stor rolle for kundeoplevelsen, da der lige nu sker en stor ændring mellem menneskelige og computerbaserede aktiviteter. Nu er denne teknologi i fremgang, også inden for rejsebranchen, og vi vil se en stor effekt – især inden for kundeoplevelser.

2. Super-apps
Super-apps er en trend, der vokser sig stærkere. En super-app er en app, som inkluderer flere forskellige apps i en, og det betyder, at brugerne kan bestille mad eller taxa, købe billetter, bestille hotelværelser og meget mere uden at skifte mellem forskellige apps. Vi kan også forvente, at apps og andet indhold til mobiltelefonen vil udvikle sig yderligere, da 5G-netværket bliver mere og mere udbredt i 2020.

3. Visuelle rejser vokser
Virtual Reality (VR) vil spille en større rolle i rejsebranchen. Da VR-headsets falder mere og mere i pris, vil rejsebureauerne bruge VR i større udstrækning end tidligere, primært for at markedsføre deres destinationer.

4. Teknologien er afgørende for at fastholde loyale rejsende
Teknologien vil udgøre en vigtig faktor for rejsebureauerne i deres arbejde med loyale rejsende. Det bliver nødvendigt for rejsebranchen at investere i teknologi, som gør det muligt for dem at tale med deres kunder, og samtidig holde omkostningerne nede for at få nye kunder.

5. Menneskelig kontakt fortsat vigtig
Samtidig med at teknologien vil levere revolutionerende løsninger til kundeservice, og for at kunne forudsige adfærd og eventuelle problemer, foretrækker rejsende stadig menneskelig kontakt. Rejsebureauerne skal derfor sikre, at der opretholdes en balance mellem automatiserede løsninger og personlig kontakt for at levere den bedst mulige kundeoplevelse.

Share.

About Author

Comments are closed.