Aftalen, der blev annonceret på Business Travel Show Europe i London onsdag, vil blive implementeret til en “udvalgt gruppe” af Microsoft-medarbejdere.
Denne første fase integrerer Cytric Easy i Microsoft 365, så brugerne kan planlægge ture og dele rejseoplysninger gennem applikationer som Microsoft Office eller Microsoft-teams.
“Denne milepæl lægger fundamentet til integration af teknologi i rejsebestilling og administration,” sagde Microsoft Global Travel Director Eric Bailey. “Vi vil forenkle alle aspekter af forretningsrejser for vores medarbejdere, Cytric gør dette med sin intuitive brugeroplevelse.”
Microsoft har et løbende partnerskab med Amadeus som en del af en fælles vision og et bredere samarbejde. De to virksomheder annoncerede et flerårigt globalt strategisk partnerskab i 2021 for at udvikle produkter og løsninger designet til at “skabe nemmere rejsebestilling og administration i fremtiden.
” Vi er fokuseret på at anvende innovation til støtte for Microsoft, og vi mener, at Cytric vil flytte grænserne for, hvad virksomhedens rejsesektor har set indtil nu” sagde Amadeus Cytric Solutions Executive Vice President Rudy Daniello”.
I en separat aftale er Melia Hotels International blevet det første firma, der begynder at rulle Cytric Easy ud til sine ansatte. Jose Maria Dalmau, vicepræsident, forretningsudvikling, på Melia Hotels, sagde: ”At være i stand til at finde og booke en flyvning, hotel eller bil uden at forlade Microsoft-applikationer er en “dealbreaker”, og vi er glade for at hjælpe Amadeus yderligere med at definere nye funktioner til at gøre det lettere at anvende Cytric.