Annons:

Finnair styrker samarbejde med Amadeus

Partnerskabet mellem Finnair og GDS-selskabets Amadeus udvider med en ny aftale, der skal hjælpe Finnair med deres distributionsstrategi.

Finnairs NDC Partner Program giver rejsebureauer adgang til indhold gennem flere forskellige løsninger, herunder it-platforme som Amadeus Travel Platform. Rejsebureauer, der bruger programmet, kommer til at få adgang til det samme udbud, der er tilgængeligt via alle andre kanaler. Således kan rejsebureauerne købe Finnairs produkter og tjenester via den kanal, de ønsker.

Gennem NDC leverer Amadeus teknologien, der skal øge salget af tjenester og forbedre købsoplevelsen for Finnair.

– Vi tror, at disse nye distributionsløsninger vil være til gavn for alle spillere i værdikæden – og kreere en win-win-mulighed for alle involverede, siger Rogier van Enk, VP Digital Revenue & Distribution i Finnair.

Udover den fornyede aftale er Finnair nu det drivende flyselskab til at integrere Altéa NDC med Amadeus Travel Platform.

Det støtter Finnairs digitale transformationsstrategi, der skal distribuere nyt udbud og priser gennem NDC. Det betyder, at Altéa-flyselskaber automatisk kan integrere deres indhold gennem NDC-forbindelsen.

– Der er et stærkt momentum mod disse nye løsninger og 2019 vil være et kritisk år for os, når vi bevæger os mod en langsigtet simplificering af distribution gennem NDC, én ordre og forskellige andre initiativer. Vi er begejstret for at arbejde med Amadeus, som hjælper os med at gøre vores vision til en realitet, siger Rogier van Enk.

For brugere af Amadeus betyder det, at Finnairs NDC-indhold kan reserveres via Amadeus Travel Platform, som sikrer adgang til en bred vifte af Finnairs produkter og tjenester.

– Flyselskaberne er på en digital rejse og NDC er en af måderne, hvor de kan forbedre deres salgsmuligheder, siger Manuel Midon, Executive Vice President for Airlines North & West Europe på Amadeus.

– Amadeus er forpligtet til at få NDC til at fungere i alle kanaler, direkte eller indirekte, for at sikre at flyselskaberne kan distribuere deres udbud let, gennem valgfrie kanaler, siger han.

Som en del af Amadeus´ forpligtelse, for at NDC bliver en realitet, har Amadeus fortsat udviklet sig ved at opnå IATA´s certificeringer for NDC-standard.

Kommentarer är stängda.

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.