Kapitaltilførelsen kommer mindre end et år efter, at Spotnana gik ud af stealth med 41 millioner dollars i finansiering, og den seneste kontante injektion er måske tegn på, at verden langsomt vender tilbage til det normale, da virksomheder genoptager en vis grad af rejser.
Plotnana blev grundlagt i New York i 2019 og udnævner sig selv som en “samlet skybaseret platform” Rejsebooking, profiler, politikker og priser, alt sammen på samme tid.
Men Spotnana kan bruges på forskellige måder, enten som et fuldt fristående produkt fyldt med interface eller som et API, der giver tredjepart mulighed for at tage Spotnanas infrastruktur og bygge deres egne produkter. I sin kerne handler Spotnana om at bringe “forbrugertilpasset”-bookingteknologier ind i virksomheden, samtidig med at det giver nogen mulighed for at udnytte sin bookingmotor og dataintegrationer.
”Det er vores mission at genopbygge infrastrukturen i rejsebranchen for at bringe frihed, enkelhed og tillid til rejsende overalt,” Spotnana medstifter og administrerende direktør Sarosh Waghmar sagde i en pressemeddelelse. ”Den infrastruktur, der har været på plads i årtier, sætter enorme barrierer mellem leverandører og rejsende.”
På den nyligt afholdte DBTA Travel Tech konference gav deres kommercielle direktør danske Johnny Thorsen et spændede indblik i Spotnana ‘s forretningsmodel. Læs mere i denne tidligere Travel News artikel.