Annons:

Bør Travel Managers stole på algoritmer?

Fremkomsten af datavidenskab, kunstig intelligens (AI) og maskinlæring (ML) fører til en revolution inden for datadrevet forretningsrejse og politikkonfiguration. Udviklingen inden for forretningsrejse-algoritmer har potentialet til at åbne op for større tid og omkostningsbesparelser for både Travel Managers og de rejsende ved automatisk at opdage de mest værdifulde flyvninger og hotelophold.

I hvilket omfang bør Travel Managers stole på algoritmer og give dem pålidelige oplysninger, som de med sikkerhed kan bruge til at tage smarte forretningsbeslutninger? I sidste ende er det op til tech-virksomheder at opbygge tillid til disse algoritmer og den AI-drevne tech, for at tilskynde Travel Managers til fuldt ud at adoptere dem over tid.

Teknologi omformer forretningsrejsebranchen.
Verden er i øjeblikket i en tilstand af flux. Covid-19 forbliver løbende ukendte og uforudsete geopolitiske konflikter med betydelige konsekvenser over hele verden.

Selvom forretningsrejser er kommet sig efter sin mid-pandemiske nedgang, er virksomhederne stadig på vagt over for at indhente hvor de slap for bare et par år siden. Ifølge SAP siger de fleste finanschefer (84%) faktisk, at deres virksomhed er mindre end helt parat til at håndtere en stigning i forretningsrejser i 2022.

For mange er nøglen til større rejsetillid at have adgang til bedre viden på hvert trin på rejsen, selvom planerne ændrer sig uventet. Heldigvis er fremskridt inden for teknologi med til at hjælpe Travel Managers, og rejsende med at opnå dette.

Uanset om det er via mere personaliserede tidsplanoplysninger, mere nøjagtige hotelanbefalinger, adgang til 24-7 AI-drevet support eller realtidsrejseopdateringer, der er sendt direkte til rejsendes telefon, er teknologi bedre til at tage bedre beslutninger og til at øge tilliden overalt.

Store data er nøglen til pålidelige algoritmer
Når det kommer til intelligent forretningsrejseplanlægning, spiller algoritmer nu en central rolle i processen, og udviklingen af ​​avanceret AI hjælper med at opbygge flere friktionsfri rejseoplevelser hele tiden. Når det er sagt, kan algoritmer kun være så stærke som dataene bag dem. Dagens Travel Managers og rejsebestillere har brug for kraftfulde værktøjer, der kan bruge stærke data til at skabe intelligente oplevelser og muligheder, såsom ‘hvad hvis’-scenarier og dynamiske prisstrukturer.

De bedste udbydere af rejsehåndteringsplatform ved dette, og derfor investerer de i løsninger, der maksimerer store globale datasæt på alt fra prisudsving og efterspørgsel til lokale vejrbegivenheder og rejsende adfærd på tværs af alle segmenter i branchen. For eksempel kan Travel Managers bruge AI til at definere rejsepolitik baseret på en kombination af deres forretningsstørrelse, behov og forventede årlige forbrug samt hvad lignende virksomheder gør, uden at skulle omhyggeligt undersøge det eller designe hele politikker fra bunden. Denne tilgang kan spare enorme mængder tid og ressourcer.

I en verden fuld af løbende usikkerhed har Travel Managers, rejsebestillere og rejsende brug for værktøjer, som de altid kan stole på for at tage hurtige informerede beslutninger, uanset hvor de er. De bedste algoritmer giver dem mulighed for at gøre nøjagtigt det og brug fra omfattende datasæt for at levere vigtige indsigter og anbefalinger, hvor de er mest nødvendige.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.