Reservationssystemet Amadeus styrker sin position på hotelområdet med købet af TravelClick.
Dermed udvider Amadeus sin hotelportefølje og får bedre adgang til et område af hospitality-branchen, hvor man hidtil ikke har stået så stærkt som konkurrenterne.
ifølge Amadeus selv giver opkøbet adgang til 25.000 hotelkunder i 176 lande , og det er især det centrale reservationssystem for uafhængige hoteller samt små og mellemstore hotelkæder, der har gjort TravelClick til et attraktivt opkøb.
Erhvervelsen har kostet reservationsgiganten den nette sum af 9,2 mia. dkr.
“Vores ambition er at tilbyde hospitalitybranchen værktøjer så deres forretning kan vokse yderligere. Mens vi allerede har et omfattende samarbejde med de store, globale hotelkæder, får vi med TravelClick adgang til mellemstore hotelkæder og uafhængige hoteller” siger Luis Maroto, der er koncernchef i Amadeus, i forbindelse med offentliggørelsen af milliard-købet.