Ny online distributionsplatform for krydstogter

0

Nordiske rejsende booker i stigende grad deres ferier online. I dag sælger de førende chartervirksomheder i de nordiske lande over 80% af deres udbud online, men når det kommer til krydstogter, bestiller de fleste stadig deres ferier til søs via telefon eller i butikken, ifølge en pressemeddelelse.

Dreamlake lancerer derfor nu en digital rejseforhandler, der hjælper rejsebureauer, rejsearrangører, krydstogtspecialister og rederier, der driver deres forretning online.
En af firmaets grundlæggere David Malmberg har startet WonderCruises, som skal være en digital løsning til at sælge krydstogtrejser.

– Krydstogtmarkedet er steget drastisk de seneste år, men industrien har ikke formået at imødekomme den stigende efterspørgsel online. Vores løsning gør det endelig muligt for alle, der distribuerer krydstogter, at øge deres digitale krydstogtsvirksomhed betydeligt, fortæller David Malmberg.

Øget udbud er en udfordring

Det er ikke kun efterspørgslen, der vokser, men også forsyningen af krydstogter. I 2019 bliver der lanceret 24 nye krydstogtskibe. Mats Jacobsson fra Dreamlake kommer oprindeligt fra flyindustrien og har for nylig arbejdet som administrerende direktør hos Royal Caribbean Nordic:

– Krydstogtsindustrien står over for en betydelig kapacitetsvækst i løbet af de næste ti år. I branchen vil der derfor blive stillet krav om en mere enkel og effektiv distributionskanal, som for alvor kan konkurrere med andre feriemuligheder og tiltrække nye markedssegmenter, ikke mindst den yngre generation, forklarer Mats Jacobsson.

Vækst gennem øget konvertering

Krydstogter er for mange stadig et relativt ukendt fænomen i forhold til traditionelle rejseformer, og det stiller højere krav til online-oplevelsen. Hvem er krydstogt for, hvordan fungerer livet ombord og hvad indgår i en krydstogtferie? Der er mange sprøgsmål, der skal besvares, før kunden er klar til at bestille. For at besvare disse spørgsmål bruger DreamLakes’ distributionsplatform moderne e-handelsprincipper:

– Online-oplevelsen er baseret på et markedsperspektiv, hvor relevant information og inspirerende indhold vejleder kunderne hele vejen til booking. Tanken er at skabe vækst gennem øget online konvertering, forklarer David Malmberg.

Søg, book og pak

For det første er Search and Find en hurtig og moderne service til søgning, præsentation og sammenligning af krydstogter. I løbet af foråret lanceres muligheden for online booking i 2019. Fra starten indeholder tjenesten de mest populære rederier på det nordiske marked, og udbuddet forventes at blive udbygget hurtigt derefter. Der er lagt meget vægt på at gøre implementeringen så enkel som mulig:

– Vi vil aldrig være et langvarigt it-projekt, der aldrig ender. I vores første service Search & Find er krydstogter kun et klik væk fra vores kunders hjemmeside, siger David Malmberg.

Dreamlake diskuterer i øjeblikket med udvalgte krydstogter i Norden. Flere af dem forventes at lancere Dreamlakes digitale rejsesalg i 1. kvartal 2019.

Share.

About Author

Comments are closed.