– Vi skaber et økosystem, hvor vores mest loyale kunder får maksimal fleksibilitet og flere fordele. Med Spenn og Status Match gør vi det nemmere at rejse og bo på hoteller, siger Bjørn Arild Wisth, Vice President hos Strawberry, i en pressemeddelelse.
Målet er indlysende: De vil give SAS Eurobonus en seriøs kamp om forretningsrejsendes pengepung.
Samarbejdet betyder, at Platinum-medlemmer i Strawberry og Norwegian Reward Priority modtager præmiefordele i begge programmer. Norske rejsende får prioriteret boarding, ekstra bagage og frit sædevalg, mens hotelgæster på Strawberry får bedre opgraderingsmuligheder og flere loyalitetspoint.
SAS & Scandic svarer – lancerer “Friends with Benefits”
Men Norwegian og Strawberry er ikke alene på markedet. SAS og Scandic forbereder sig på at lancere “Friends with Benefits” i første kvartal af 2025, hvor de tilbyder statusmatching mellem SAS EuroBonus og Scandic Friends. Medlemmer skal også kunne konvertere point mellem programmerne.
For at styrke forbindelsen mellem fly og hotel tilbyder Scandic også sin morgenmad i SAS’ nye lounge på Arlanda fra den 14. februar.
– Vi vil skabe en mere smidig rejseoplevelse og styrke forbindelsen mellem vores loyalitetsprogrammer. Vores kunder skal føle sig hjemme både i luften og på vores hoteller, siger Jens Mathiesen, administrerende direktør i Scandic.
Præcis hvordan statuskampen mellem SAS og Scandic kommer til at foregå, vil snart blive offentliggjort.
Norwegian og Strawberry har taget initiativet ved allerede at lancere Spenn og Status Match, men SAS og Scandic går imod med et stærkt tilbud i Friends with Benefits. Kampen om skandinaviske forretningsrejsende har aldrig været varmere.