En State-of-the-Market undersøgelse* fra erhvervsrejsebureauet FCM Meetings & Events (FCM M&E) viser, at mere end en fjerdedel af deres kunder allokerer halvdelen af deres rejsebudgetter til MICE-sektoren. Dette offentliggøres samtidig med, at FCM M&E har annonceret en global investering på 20 millioner USD målrettet global vækst indenfor MICE-segmentet.
– De sidste par år har vi været på en spændende rejse for at forfine og styrke vores møde- og eventtilbud globalt. Vi ved, at vækstpotentialet for segmentet er uden sidestykke, og vores investering på 20 millioner USD er vores forpligtelse til at skabe innovation og resultater inden for området, fortæller Frits De Kok, Head of FCM M&E, EMEA.
– Vores virksomheds rejse mod mere globalisering har bl.a. betydet nye integrerede teknologimuligheder for vores kunder i Norden, designet til at forbedre møde- og eventplanlægning samt oplevelsen for slutbrugeren. Disse fremskridt har til formål at booste deltagerengagement og strømline processer, fortsætter han.
Nordiske MICE-trends
I Norden ser FCM generelt en række nye tendenser inden for MICE. Det er bl.a.:
- At Norden fortsat tiltrækker mange virksomheder, der vælger at bo lokalt til deres møder og arrangementer. De nordiske lande byder på en række forskelligartede oplevelser, hvilket gør det til en attraktiv destination selv for lokale virksomheder.
- At på trods af mange virtuelle alternativer, er værdien i at mødes ansigt til ansigt fortsat betydelig.
- At virksomheder i stigende grad konsoliderer individuelle møder til større og mere virkningsfulde begivenheder.
- At når det kommer til møder og events, er der stort fokus på bæredygtighed. Virksomheder vælger i højere grad bæredygtige muligheder, når de reserverer mødesteder, overnatningssteder og andre eventtjenester.
*State-of-the-Market undersøgelsen blev foretaget online mellem mandag den 3. juni 2024 og torsdag den 11. juli 2024. Målrespondenterne var Corporate Traveler og FCM Travel kunder, specifikt beslutningstagere, rejseledere og autoriserede rejsebookere. Alle Corporate Traveler- og FCM Travel-regioner var inkluderet. En tilfældig prøve på 562 svar blev lavet ved at bruge den innovative Qualtrics-platform.