Omkring 10 % af dem, der har svaret, forventer en stigning på mere end 20 % i deres rejser, mens 30 % forventer en mindre stigning. Så er der omkring 35 %, der forventer, at tingene forbliver det samme – og kun 10 % forventer at skære ned på rejserne. Det skriver TourismReview news
Et lignende billede tegner sig, når det kommer til pengesiden af tingene. Lidt over 6 % planlægger at øge deres rejsebudgetter med mere end 20 %, mens omkring 36 % forventer en mindre stigning, på op til 20 %. Samtidig mener omkring 31 %, at deres forbrug stort set vil blive det samme som sidste år, og kun 11 % forbereder sig på et fald.
Et lignende billede tegner sig, når det kommer til pengesiden af tingene. Lidt over 6 % planlægger at øge deres rejsebudgetter med mere end 20 %, mens omkring 36 % forventer en mindre stigning på op til 20 %. Samtidig mener omkring 31 %, at deres forbrug stort set vil være uændret sammenlignet med sidste år, og kun 11 % forventer et fald.
Alt i alt ser disse resultater ret lovende ud for forretningsrejser og tyder på et løft for mange destinationer. Virksomheder benytter fortsat “bleisure”-tendensen – at blande forretningsrejser med lidt fritid – og det sker, uanset om man taler om store multinationale selskaber, små virksomheder eller endda nystartede virksomheder.
I EMEA-regionen er stemningen for forretningsrejser i 2025 på vej op. Omtrent 15,7 % af virksomhederne forudser stigning i antallet af rejser.
Selv med nogle vedvarende geopolitiske usikkerhedsmomenter, forbliver behovet for at rejse i EMEA stærk – hvilket giver plads til, at virksomheder kan arbejde med omkostningerne og endda udvikle nogle grønnere rejsemuligheder.