Annons:

Marriott International overtager citizenM-mærket

Marriott International har annonceret, at de har indgået en aftale om at overtage livsstilsmærket citizenM, et unikt og innovativt tilbud inden for select-service-segmentet.

CitizenMs globale portefølje består i øjeblikket af 36 hoteller med 8.544 værelser fordelt på mere end 20 byer i USA, Europa og Asien og Stillehavsområdet, herunder gateway-byer som New York, London, Paris og Rom. Brandets nuværende pipeline omfatter tre hoteller under opførelse med i alt over 600 værelser, der forventes at åbne i midten af ​​2026 med udsigt til betydelig yderligere vækst på tværs af Marriotts globale regioner i løbet af det næste årti.

Ved transaktionens afslutning betaler Marriott 355 millioner dollars for at erhverve brandet og relaterede intellektuelle ejendomsrettigheder. Efter afslutningen vil citizenM-porteføljen blive en del af Marriotts system, hvor hotellerne ejes og lejes af sælgeren underlagt nye langsigtede franchiseaftaler med Marriott. Stabiliserede gebyrer for den åbne og under opførelse opererende pipeline-portefølje forventes at være cirka 30 millioner dollars årligt. Sælgeren kan også modtage earn-out-betalinger på op til 110 millioner dollars, som er baseret på brandets fremtidige vækst over en bestemt flerårig tidsramme. Disse betalinger vil først begynde i det fjerde år efter afslutningen.

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.