Annons:

Googles March Core Update i marts gav store ændringer for rejsewebsteder – vindere og tabere

Googles marts Core Update 2025 har haft en usædvanlig stor indflydelse på synligheden af ​​rejsesider. Skribent: Linda Iliste

Når Google udruller en større opdatering af sin algoritme, en såkaldt Core Update, sker der ændringer i synligheden af ​​søgeresultaterne. Det, der skiller sig ud i kerneopdateringen fra marts 2025, er den klare indvirkning, den havde på flere store rejsewebsteder.

I perioden 13. til 27. marts steg Booking.com ikke mindst i synlighed, mens Hotels.com tabte.

– Der har været mere bevægelse på Google på rejser end i meget lang tid, at så store rejsesider så tydeligt påvirkes, er relativt usædvanligt. Denne opdatering har især en større indvirkning på websteder med mange sider, hvilket er typisk for rejsesider, e-handlere og databasesider, sagde Pontus Vippelius, Head of SEO for internetmarketingfirmaet AdRelevance.

I de senere år har Google kigget mere på kvaliteten af ​​hele hjemmesider frem for individuelle sider, som før var vigtigere.

– Det er derfor vigtigt at få styr på alle sider på hjemmesiden og have en høj gennemsnitlig kvalitet, fortsætter Pontus Vippelius.

En almindelig fejl, der får et websted til at miste synlighed på Google under en Core Update, er at lade Google besøge mange sider af lav kvalitet.

– Det kan for eksempel være, at du har lavet mange nye sider til en ny region, som du arrangerer rejser til, som er meget informationsfattige.

Et andet synlighedsproblem er kun at give nøjagtig samme information som andre, der også tilbyder rejser til samme sted.

– Informationsværdi, “informationsgevinst”, er noget, der er blevet stadig vigtigere; hvorfor skulle Google vise ti skuespillere, der leverer præcis den samme information og service? Det er værd at tænke over, hvordan man adskiller sig fra andre OTA’er, mener Pontus Vippelius.

Selv hoteller, flyselskaber og andre rejsearrangører, der driver salg via OTA’er, skal være opmærksomme.

– Det er vigtigt at følge udviklingen. At holde styr på, om man ser ændringer i indgående kunder fra disse kanaler og i givet fald tilpasse sig efter det, siger Pontus Vippelius.

Udover Booking.com er Trivago.se og Tripadvisor.se også steget.

Sider der har mistet synlighed, er Momondo.se, Reseguiden.se, Flygresor.se, Detur.se og Backpacking.se sammen med Hotels.com.

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.