The Sustainable Brand Index er Europas største uafhængige brandundersøgelse, der afspejler forbrugernes opfattelse af brands og deres bæredygtighedsarbejde. I Danmark har SAS været med i undersøgelsen siden 2019 og indtog i år førstepladsen i kategorien flyselskaber for sjette gang. I Sverige betyder det, at SAS har indtaget førstepladsen i samme kategori for 14. gang siden 2011. Det fremgår af en pressemeddelelse.
Undersøgelsen omfattede 10.000 danske forbrugere og 25.000 svenske forbrugere, som vurderede 260 danske mærker og 434 svenske mærker ud fra, hvordan de blev opfattet som bidrage til FN’s 17 globale bæredygtighedsmål.
Sidste år udvidede SAS sin flåde med tolv Airbus A320neo og én Airbus A350-900. Samtidig blev ældre og mere brændstofslugende modeller udfaset. Ved udgangen af 2024 vil SAS være en af Europas største operatører af ny teknologiske fly med i alt 73 A320neo i flåden.