Annons:

Ryanair kræver 15.000 € i erstatning fra en urolig passager

"Utilgivelig adfærd" fra en individuel flypassager kostede Ryanair og 160 andre passagerer både tid og penge i april 2024 – hvilket det irske lavprisflyselskab nu kræver tilbage. Tekst: Linda Iliste

Sagen anlægges i Irland, og omhandler en passager, der fløj med Ryanair fra Dublin til Lanzarote for ni måneder siden.

Ifølge flyselskabet tvang hans “utilgivelige adfærd” flyet til at blive omdirigeret fra De Spanske Kanariske Øer til Porto i Portugal, hvor det blev forsinket natten over. Dette førte til “unødvendig forstyrrelse” for de andre 160 passagerer, der mistede en dag af deres ferie.

Ryanair siger, at det er “fuldstændig uacceptabelt”, at “hårdtarbejdende” rejsende skal fratages “fornøjelsen ved at rejse væk med venner/familie”, fordi en person “ikke kan opføre sig ordenligt.”

De krævede erstatninger på 15.000 euro gælder for landingsomkostninger, overnatning og andre udgifter såsom mad til de strandede passagerer.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.