– Vi er tilfredse med en solid december som afslutning på et spændende norsk år. 2024 startede med det succesfulde opkøb af Widerøe og fortsatte med kraftig kapacitetsvækst og mange spændende nye ruter gennem året. Jeg er særligt stolt over, at vi har formået at tiltrække over to millioner nye Norwegian-passagerer i løbet af året. Det viser, at vi hele tiden forbedrer tilbuddet til vores kunder. Vi synes, at over ti procents stigning i både norske og Widerøe-kunder er opmuntrende, og jeg vil gerne takke alle mine kolleger for det gode arbejde, de har udført i 2024, siger Geir Karlsen, administrerende direktør i Norwegian.
En udfordrende måned
Norwegian havde flere driftsmæssige udfordringer i december, især på grund af meget dårligt vejr i Europa og Norden, samt udfordringer i en række lufthavne. I december blev der gennemført 98,8 procent af ruteflyvningerne, hvilket er 0,7 procent mindre end i december 2023. Punktligheden, målt i andelen af afgange inden for 15 minutter af ordinær tid, havde en lille stigning på 0,3 procentpoint til 70, 7 procent.
– Operationelt har december været en udfordrende måned, i høj grad på grund af vintervejret. Vi vil fortsat arbejde hårdt for at sikre, at vores kunder kommer til deres destinationer til tiden. Trods nogle operationelle udfordringer i 2024 er jeg tilfreds med, at vi igen er på top fem-listen over Europas mest punktlige flyselskaber, siger Geir Karlsen.