Annons:

Flyselskaber begynder at bruge ny lokaliseringstjeneste for bortkommet bagage

En opdatering til Apples sporingsenhed AirTag vil snart gøre det muligt at aktivere og dele en ny placeringstjenestefunktion med 15 forskellige flyselskaber.

Få ting er så irriterende, når du lander efter en flyvning, som at indse, at din bagage er ikke har været med flyet De store problemer, der opstod under pandemien, er bestemt et dårligt minde, men ifølge SITA – en it-udbyder, der primært arbejder med lufthavne og flyselskaber – blev 6,9 kufferter per 1.000 passagerer fejlhåndteret i 2023. Blandt dem blev omkring 5 procent meldt savnet eller stjålet.

Apple lancerer nu en ny funktion i sit produkt AirTag for at lette netop en sådan situation. Det gør det muligt for kunderne at aktivere lokationstjenester og dele sporingsenhedens placering med tredjepart, såsom flyselskaber.

I første omgang er der 15 flyselskaber, der accepterer funktionen: Aer Lingus, Air Canada, Air New Zealand, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Delta Air Lines, Eurowings, Iberia, KLM Royal Dutch Airlines, Lufthansa, Qantas, Singapore Airlines, Swiss International Air Lines, Turkish Airlines, United, Virgin Atlantic og Vueling.

Passagerer, der rejser med dem og har knyttet et AirTag til deres bagage, kan i tilfælde af fejlhåndtering dele sin placering med flyselskabet. Via Appen genereres et link, der fører til en hjemmeside med et interaktivt kort, hvor flyselskabet kan se placeringen af ​​AirTag.

Den nye funktion, som er tilgængelig over hele verden i betaversion, er inkluderet i iOS 18.2-softwareopdateringen, der er planlagt til december.

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.