“I rapporten Exploring Gen Z and Millennial Travel, udarbejdet af Skift Research, angiver 57 procent af de adspurgte, at de er afhængige af information i sociale mediekanaler, når de planlægger rejser”
Platformen – som har været tilgængelig via både hjemmesiden og mobilapps siden august – henvender sig til influencers, bloggere, mediemedarbejdere, kendisser og andre KOL’ere (Key Opinion Leaders). Her kan de gratis opbygge kontakter til virksomheder, der arbejder på forskellig vis med turisme, lige fra rejsebureauer og attraktioner til hoteller og restauranter.
Lanceringen af platformen er en del af en bredere TAT-strategi, visionen Ignite Thailand’s Tourism med det formål at puste nyt liv i industrien efter de negative virkninger af pandemien. Platformen forventes angiveligt at spille en nøglerolle i at tiltrække flere turister til det sydøstasiatiske land – og nå det ambitiøse mål om 40 millioner besøgende i 2024.
Sideløbende har TAT også indgået samarbejder med TikTok. I løbet af august har der for eksempel været en konkurrence, hvor brugere med en rejseprofil blev opfordret til at lave indhold, der skildrer mere meningsfulde rejseoplevelser. TAT har også lanceret flere målrettede kampagner på markeder, der er identificeret som særligt afgørende, herunder Kina.
Samarbejde med influencers og brug af digitale kanaler er en veletableret markedsføringsmetode i rejsebranchen – med potentiale til at have stor effekt. I rapporten Exploring Gen Z og Millennial Travel, udarbejdet af Skift Research, angiver 57 procent af de adspurgte, at de er afhængige af information i sociale mediekanaler, når de planlægger rejser. Det er en betydelig procentdel sammenlignet med andre informationskilder. Den næst hyppigste kilde – som er officielle hjemmesider som flyselskaber og hotellers egne hjemmesider – bruges kun af 9 procent af de adspurgte, som er i aldersgrupperne født mellem henholdsvis 1981 og 1996 og 1997 og 2005.