Annons:

Dynamiske priser fik Oasis koncertindtægter til at skyde i vejret

Da billetterne til Oasis-reunion blev sat til salg i weekenden, var køerne af fans lange. Og i takt med at interessen steg, steg omsætningen også, skriver The Guardian. Årsagen er såkaldt dynamisk prissætning, hvor billetter med høj efterspørgsel stiger i omkostninger.

“Det lyder som dårlig optimering!”

Billetter annonceret til £148,50 skød op til £355,20.

I USA har dynamisk prissætning længe været normen for koncerter, men i Storbritannien er det blevet mere og mere almindeligt i takt med, at streaming er steget, og kunstnere tjener færre og færre penge gennem platforme som Spotify.

Rachael Board fra Devon fortæller til BBC, at hun stod i kø i timevis. Da hun endelig ankom, kostede en billet £495, langt over de annoncerede £150.

 

Travel News bad Atomize CEO Alexander Edström om en forklaring: hans firma sælger dynamiske priser til hoteller og begivenheder, men er ikke ansvarlig for Oasis billetsalg.

– Det lyder som dårlig optimering! Det er vigtigt, at “etisk prisfastsættelse” indgår som en komponent til engangsarrangementer, hvor der ikke er alternativer – i modsætning til for eksempel et hotel eller en forlystelsespark, hvor du blot kan vælge en anden dato, hvis du synes, det er for dyrt. .

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.