5,8 millioner gæster tog på ferie med TUI i rapporteringsperioden, en stigning på 4 % i forhold til sidste år.
– Vi skiller os ud
– For ottende gang i træk kan vi berette om vækst i et udfordrende marked. Det viser, at vi har en robust og fremadskuende forretningsmodel. Vi leverer, hvad vi har lovet, og vokser rentabelt. Vi gør os selv mindre afhængige af feriesæsonerne i Nord-, Vest- og Centraleuropa ved at udvide vores tilstedeværelse globalt. Vi skiller os ud fra vores konkurrenter ved at være både udvikler, investor og operatør af vores destinationer, siger CEO for TUI Group, Sebastian Ebel.
TUI Group har solgt 9 ud af 10 rejser denne sommer. Ordrer er steget med 6 procent i forhold til sommersæsonen sidste år.
Stærk start på vinteren
– Vintersæsonen har også fået en meget lovende start, siger Ebel.
TUI forventer et helårsresultat med en øget omsætning på mindst 10 % og en stigning i det underliggende driftsresultat på mindst 25 % i forhold til sidste år.