Annons:

Data fra DidaTravel afslører, at tyske hotelejere er den store vinder i EURO 2024-turneringen

Mens tyske hotelejere som værtsland måske altid ville være de store vindere af UEFA Euro 2024-turneringen, afslører data fra DidaTravel – en teknologidrevet global rejsegrossist – en yderligere oversigt over, hvordan begivenheden har påvirket lokal turisme .

Baseret på bookinger via DidaTravels platform – en af ​​verdens største overnatningsgrossister på verdensplan – skulle den ’vindende’ by være Gelsenkirchen, som oplever en forbløffende stigning på 786 % i år-til-år bookinger. Andre byer har også oplevet betydelig vækst: Leipzig (570 %), Dortmund (329 %), München (124 %) og Frankfurt (62 %). Derudover har byer som Köln, Düsseldorf, Stuttgart, Berlin og Hamborg også nydt godt af denne stigning i turismen.

Samlet set er den gennemsnitlige daglige rate (ADR) for hoteller i hele Tyskland, baseret på DidaTravels bookinger – som kommer fra rejsebureauer, rejsearrangører, online rejsebureauer og flere på kildemarkeder over hele kloden – steget med 35 % i løbet af turneringen sammenlignet med samme periode sidste år.

Undersøgelsen fra DidaTravel afslørede også, at den gennemsnitlige varighed af ophold forbliver i overensstemmelse med sidste år, i gennemsnit omkring to dage pr. destination. Der har dog været et bemærkelsesværdigt skift i bookingvinduet, som steg fra 17 dage i forvejen til 28 dage, hvor rejsende gerne ville sikre sig overnatning længere i forvejen.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.