”Vi er beærede over anerkendelsen, som vidner om det hårde arbejde og den dedikation, som vores team ved Finnair udviser hver dag for at sikre den bedst mulige rejseoplevelse for vores kunder på tværs af de kontaktpunkter, vi har med dem. Vi forsætter med at investere i at skabe en god kundeoplevelse, fra vores digitale kanaler og kundepleje til oplevelsen ombord og kabinens design,” siger Robert Lönnblad, Markedsdirektør for Europa og ansvarlig for forretningsrejser hos Finnair.
Finnair forsætter sit arbejde med kundeoplevelsen ud fra et særligt fokus på punktlighed, forbedrede digitale services og et øget antal valgmuligheder for kunderne. Senest har Finnair færdiggjort kabinefornyelser på samtlige langdistancefly til 200 millioner euro og annonceret åbningen af den nye, større Finnair Lounge i Helsinki Lufthavns Schengen-område. I de kommende måneder bliver kabinerne på flyene af typen E190 fornyet.
World Airline Awards afholdes af Skytrax og er verdens største årlige tilfredshedsundersøgelse blandt flypassagerer. Undersøgelsen, der analyserer kundetilfredshed for den samlede rejseoplevelse i lufthavnen og ombord på flyet, er også kendt som luftfartsindustriens udgave af Oscars.