Samlet set er investeringsplanerne for 2024 14 procent højere end sidste år, og hele 91 procent af de adspurgte rejsebureauer forventer, at året vil omfatte “moderat til aggressiv” stigninger i teknologiinvesteringer.
Inden for fire år forventer full-service flyselskaber at kunne tilbyde en shoppingoplevelse, der er mere i lighed med, hvad kunderne får hos Amazon. Noget man forventer vil føre til en omsætningsstigning på 18 procent.
85 procent af hotelcheferne mener, at skræddersyede løsninger kan føre til en vækst på mere end 5 procent. Mere end en tredjedel forventer også, at årets investering i ny teknologi vil stige.
En tredjedel af førende rejsevalutavirksomheder planlægger at implementere bedre og mere sømløse globale betalingsmetoder i år.
En tredjedel af ledere, der arbejder med forretningsrejser, planlægger fuldstændigt at digitalisere processen for styring af omkostninger i løbet af året.
Rejsebureauer planlægger også at øge udgifterne til teknologi med 13 procent i løbet af året.