I den store udstilling kan gæsterne udforske alt fra Volvos mest ikoniske køretøjer til historier fra det virkelige liv og interaktive oplevelser ud over det sædvanlige.
World of Volvo er et nyt vartegn i Gøteborg med plads til en 4.500 m² stor udstilling, events og kulinariske oplevelser. Placeringen i Gøteborg er helt naturlig, da Volvo har været haft sit hovedsæde her, siden den første fabrik åbnede i 1927.
“Vi ønsker at skabe oplevelser sammen med de besøgende, og vores ambition er, at hvert besøg i World of Volvo skal føles nyt og inspirerende”, siger Ulrika Sandford, Marketing & Communications Manager hos World of Volvo.
Den 4.500 m² store udstilling sætter fokus på, hvordan Volvo gennem sine banebrydende innovationer har spillet og fortsat spiller en vigtig rolle i folks hverdag og i samfundet. Udstillingen indeholder nogle af Volvos mest ikoniske køretøjer, og der er desuden mulighed for at teste elektriske gravemaskiner og en vindtunnel, hvor gæster kan opleve aerodynamikkens kraft. Dele af udstillingen vil være skiftende og blive opdateret i takt med fremtidige temaer.
Dansk arkitektur
World of Volvo ligger centralt i Gøteborgs eventdistrikt, lige ved Gøteborgs kendte forlystelsespark, Liseberg. Den 22.000 m² store cirkelformede bygning er designet af det danske arkitektfirma, Henning Larsen, og er et spektakulært stykke arkitektur i skandinavisk stil, hvor nordisk lys strømmer gennem de store glaspaneler.