Annons:

Megastjerner øger Singapores turisme

Singapore satser på at blive en nøglespiller i den såkaldte koncertøkonomi med stjerner som Coldplay, Ed Sheeran og den kommende weekend Taylor Swift, skriver CNBC. Ifølge HSBC-økonom Yun Liu vil strategien betyde en stigning i BNP.

“The Lion City har traditionelt været mere en magnet for forretningsrejser, men disse store globale musikbegivenheder er en velsignelse for Singapores rejserelaterede tjenester,” skriver økonomen.

Da Taylor Swift annoncerede sine seks koncertdatoer i marts, steg hotelbookingen med 10 procent. De laveste priser for en koncertbillet er ifølge New York Post $300, svarende til ca. 2.000 DKK.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.