Annons:

Analyse: Fire nye marketingtendenser inden for turisme i 2024

Den globale turistindustri har været fuldt fokuseret på pandemisk genopretning. Nu svinger pendulet, og nye muligheder – og udfordringer – står klar. Den seneste rapport om State of Destination Marketing 2024 fremhæver fire tendenser, som destinationsmarketingfolk nu står over for. Af: Linda Iliste

Rapporten er skrevet af britiske Sojern. En førende rejsemarkedsføringsplatform, der er specialbygget til at hjælpe marketingfolk med at møde de unikke udfordringer, de står over for i markedsføringsdestinationer.

Grundlaget er en undersøgelse, som omkring 300 marketingfolk med speciale i rejsedestinationer har deltaget i. Selve rapporten fokuserer naturligvis på Europa og Nordamerika. Men respondenter fra Central- og Sydamerika, Afrika, Mellemøsten, Asien og Oceanien har også deltaget for at bidrage med kritiske indsigter fra et globalt perspektiv.

Eftervirkningerne af pandemien kan stadig ses. Men i rapporten bliver det tydeligt, at nye udfordringer nu tager mere og mere over. De er frem for alt relateret til klimaændringer, økonomisk uro og politisk ustabilitet.

For at imødekomme udfordringerne bør turismeorganisationer, som arbejder med markedsføring af destinationer, uanset om de er statslige eller kommercielle, blive mere målrettede og trendfølsomme. Så når udfordringerne rammer, er de i en stærk udgangsposition til at møde dem direkte.

Dette er fire nye tendenser fra State of Destination Marketing 2024-rapporten, som destinationsmarketingfolk kan holde et vågent øje med:

1 – Fokus på bæredygtig turismepraksis

Eksempler på dette er udvikling af såkaldte regenerative turismeaktiviteter, gennemgang og reduktion af sit klimaaftryk og generelle påvirkning af miljøet, samt fremme af sociale, økonomiske og kulturelle bæredygtighedsinitiativer.

2 – Opbyg modstandskraft

De turismeorganisationer, der allerede nu udvikler målrettede strategier med klare intentioner, har større chance for at blive ledere. Sådanne strategier afbøder de stød, som kriser, katastrofer, usikkerhed og ustabilitet kan forårsage.

3 – Prioriter mangfoldighed, lighed og inklusion (DEI)

Både at repræsentere og prioritere mangfoldigheden af ​​grupper, der bor inden for destinationen – såvel som dem, du ønsker at nå i din markedsføring for at konvertere til besøgende – er afgørende for succes. Destinationer, der ønsker at være ledere, skal afspejle, at alle er velkomne.

4 – Invester i AI

At investere i en fremtidig teknologi som AI kræver et åbent sind, nysgerrighed og vilje til at eksperimentere. Hvis det gøres rigtigt, kan AI ud over at styrke konkurrencefordele også forbedre marketingstrategier og -taktikker. Simpelthen fordi AI kan analysere en overflod af data og information på mere effektive måder.

Dette hjælper til gengæld turismeorganisationer med at holde sig ajour med de seneste trends, hvilket skaber muligheder for at skærpe strategisk beslutningstagning og forbedre implementeringen af ​​nye kampagner.

Ved at bruge AI kan systemer og processer rationaliseres – så marketingfolk i stedet kan fokusere på at opbygge menneskelige forbindelser og relationer. En evigt central del af turismen, da dens kerne handler om at bygge broer.

Om rapporten State of Destination Marketing 2024

Det er første gang, at Sojern har udarbejdet rapporten State of Destination Marketing.

Undersøgelsen, som analysen bygger på, er udført af det globale netværk Digital Tourism Think Tank, og bestilt af Sojern, med støtte fra Brand USA, Destination Canada og paraplyorganisationen European Travel Commission.

Materialet er indsamlet mellem april og september 2023 og har også omfattet ekspertanalyser og casestudier inden for de områder, der fokuseres på.

Kilder: State of Destination Marketing 2024, Skift, TTG, Hospitality Today

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.