Annons:

Billund Lufthavns annonce i Jyllands-Posten brød regler om børn og alkohol

Det var i strid med reglerne om markedsføring af alkohol, da Jyllands-Posten bragte en annonce for Billund Lufthavn med et barn, der drikker Piña Colada. Det konkluderer Alkoholreklamenævnet.

I Jyllands-Postens rejsetillæg i april kunne læserne se en annonce for Billund Lufthavn, der viste en lille pige, der drikker en drink med et sugerør i tilknytning til teksten: ”Der findes ikke det jetlag, som en Piña Colada ikke kan fikse”.

Annoncen er en overtrædelse af Alkoholreklamenævnets retningslinjer for markedsføring af alkohol, idet børn og alkohol under ingen omstændigheder må kobles sammen, og fordi det ikke er tilladt at tilskrive alkohol positive egenskaber, fremgår det af en afgørelse fra Alkoholreklamenævnet.

Læs hele artiklen på: MOBILITYWATCH

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.