Qatar Airways Group rapporterede et nettooverskud på QAR 4,4 milliarder ($1,21 milliarder) i regnskabsåret 2022/23. Den samlede omsætning steg til QAR 76,3 milliarder ($21,0 milliarder), en stigning på 45 procent i forhold til året før. Passagerindtægterne steg 100 procent år-til-år, med en kapacitetsforøgelse på 31 procent, drevet af en stigning på ni procent i udbytte og en 80 procent load factor – den højeste i flyselskabets historie – hvilket resulterede i en vedvarende stigning i markedsandelen . Qatar Airways transporterede 31,7 millioner passagerer, en stigning på 71 procent i forhold til året før. Det fortsatte fokus på kundeoplevelse, loyalitet, digitalisering og bæredygtighed har placeret Qatar Airways på en stærk platform for fremtiden.
Som den officielle partner for FIFA og den officielle flyselskabspartner af FIFA World Cup Qatar 2022™, gennemførte Qatar Airways omkring 14.000 flyvninger og transporterede over 1,4 millioner fans fra alle seks kontinenter til Qatar for at overvære verdens største sportsbegivenhed. Fem milliarder fans engagerede sig i løbet af turneringen, hvilket genererede et betydeligt investeringsafkast for Qatar Airways-mærket og over 63 procent mere afkast end FIFA World Cup Russia 2018™. Engagement på sociale medier under turneringen øgede også antallet af følgere med over 83 procent.