Apollos lokale tilhørsforhold har siden dag ét været hjørnestenen i rejsearrangørens DNA. Fokus på unikke og autentiske ferieoplevelser kommer tydeligt til udtryk i udvalget af både destinationer og hoteller, og den nye hotelkategori ”City” bliver ingen undtagelse. På trods af, hvad navnet måske kunne antyde, handler den nye kategori ikke om store, internationale storbyhoteller, men om unikke hoteller i centrum af populære feriedestinationer.
”Der er hovedsageligt to ting, der er vigtige for danskerne, når de skal vælge rejsemål: Nærhed til stranden, og nærhed til bymidten. På vores City-hoteller får man begge dele. Man bor i hjertet af den lokale bymidte, med autentisk hverdag, dufte og smage lige uden for døren og samtidigt tæt på stranden,” forklarer Glenn Bisgaard, salgschef hos Apollo, om det nye hotelkoncept.
Sætter nye destinationer på kortet
I skrivende stund tilbyder rejsearrangøren 17 City-hoteller fordelt på 11 forskellige destinationer. Mange af destinationerne er allerede velkendte blandt rejseglade danskere, eksempelvis Rethymnon på Kreta, Lissabon i Portugal og Las Palmas på Gran Canaria. Men den nye hotelkategori er også med til at sætte nye destinationer på kortet – herunder Epirus-regionens hovedstad Ioannina samt nabobyen Preveza.
På sigt er målet at tilbyde City-hoteller på alle charterrejsedestinationer, der har en lidt større midtby, samt i udvalgte storbyer. Men allerede nu er der masser af autentiske oplevelser i vente:
”På Dioni Boutique Hotel i Preveza nyder du morgenmaden på tagterrassen, inden du låner en cykel og begiver dig ud på opdagelse i byen, mens du på Palazzino di Corina er omgivet af venetiansk stil, lige i hjertet af den gamle bydel i Rethymnon. Caju Le Petit Hotel på Madeira har både været et familiehjem, en fabrik og et handelshus. I dag er det et moderne hotel i stilrent design, men detaljerne fra dengang, bygningen havde et andet liv, og riddere passerede udenfor vinduerne, er stadig velbevarede,” lyder det fra Glenn Bisgaard.
Kriterierne for Apollos nye City-hoteller er:
– Minimum 3+
– Høj kundetilfredshed
– Central beliggenhed
– Tæt på stranden eller en privat pool
– Høj komfort og gode værelsesfaciliteter
– God service og dejlig atmosfære
– Lounge eller lobbybar.