Flydistributionsindtægterne i 2022 var godt 2 milliarder euro, en stigning på 102 % i forhold til 2021 og 73 % i forhold til 2019-omsætningen. Air IT-løsningers omsætning var €1,6 milliarder, en stigning på 46 % i forhold til 2021’s tal og repræsenterer 86 % af 2019-omsætningen. Omsætningen fra hospitality og andre løsninger steg med 44 % til 773 millioner euro år-til-år og udgjorde 96 % af 2019-omsætningen.
I fjerde kvartal rapporterede virksomheden en omsætning på godt 1 milliard euro, en stigning på 44 % i forhold til 2021, men halter stadig efter 2019’s resultat.
EBITDA var €398 millioner, en stigning på 80% år-til-år, mens justeret resultat var €181 millioner for 4. kvartal, en stigning på 373% i forhold til Q4 2021, men stadig et fald på 35% i forhold til 2019’s tal.
Amadeus’ flydistributionsvirksomhed rapporterede en omsætning på €537 millioner i 4. kvartal mod €344 i Q4 2021, mens Air IT-omsætningen steg til €410 millioner sammenlignet med €306 millioner år-til-år, og hospitality og andre løsninger rapporterede en omsætning på €221 mio. mod € 160 mio. år-til-år.
Maroto udtaler: “2022 var et stærkt år for Amadeus. Den globale flytrafik fortsatte med at komme sig, og vi havde vigtige kundetilgange og markedsandele i løbet af året. Vi forblev stærkt fokuserede på vores investeringsplaner, især for at understøtte kundeimplementeringer og fremskridt inden for vigtige strategiske områder. Vores økonomiske resultater blev væsentligt styrket. Ser vi fremad, er vi optimistiske med hensyn til rejsebranchens fremtid og muligheden for Amadeus. Ind i 2023, efterhånden som mængderne stiger, forventes vores økonomiske resultater at stige yderligere.”
I en kommentar til NDCs bookingandel i 2022 under et analytikeropkald siger Maroto, at det er “en meget lille procentdel af vores bookinger”, og at selvom den vil stige i 2023, er det fra en lille base og tilføjer, at det er et “igangværende projekt, men det vil tage år. ”
Han kommenterede også partnerskabet om at udvikle et nyt flyselskabs detailtilbud mellem Amadeus og Finnair og sagde, at det er “en udvikling af den nuværende teknologi, der bevæger sig mere til at tilbyde ledelse. Det er et langsigtet projekt, som vi er gået i gang med. Det vil udvikle sig på den nuværende måde. at gøre ting som billetsalg og PNR.”