En undersøgelse blandt Travel Managers og indkøbschefer i både Europa og Nordamerika, udført af bookingplatformen HRS og GBTA, fandt at to tredjedele i øjeblikket var på udkig efter at prioritere “grønne” hoteller i deres online bookingværktøjer.
Undersøgelsen viste også en kløft mellem Europa og Nordamerika, hvor 78% af europæiske baserede købere er mere tilbøjelige til at vælge hoteller med valideret bæredygtighed eller grønne legitimationsoplysninger i deres programmer, mens dette antal kun var 61% på den anden side af Atlanten.
Størstedelen af købere på tværs af begge kontinenter (59%) sagde, at de ville “fremhæve” hoteller med certificering som LEED eller HRS Green ophold på deres bookingplatforme for at tilskynde deres rejsende til at vælge disse muligheder.
Mere end en tredjedel (36%) af køberne sagde, at bæredygtighed enten ville have en “moderat” eller “større” indflydelse på de hoteller, der er inkluderet i deres hotelprogrammer; Yderligere 36% sagde, at det ville have en “mindre” indvirkning, mens 28% sagde, at bæredygtighed “ingen indflydelse” ville have på deres beslutninger.