Annons:

SAS har en uge til at refundere pengene til de strejkeramte norske kunder

De norske Luftfartsmyndigheder har givet SAS frist indtil 15. september til at tilbagebetale kundernes ubrugte billetter efter pilotstrejken.

Den 21. august, en måned efter, at pilotstrejken i SAS var forbi, var der tæt på 8.000 krav tilbage af de i alt omkring 85.000 registrerede norske krav, skriver aftenposten

Da der har været et ekstraordinært stort antal krav, har SAS taget flere skridt for at få fjernte mængden af ​​krav, derfor har Luftfartsmyndighederne besluttet ikke at straffe SAS for forsinkelserne.

I et brev skriver SAS, at de tror, ​​de vil være i stand til at tilbage beløbene inden den 15. september. Luftfartsmyndighederne har krævet, at SAS overholder denne dato som en endelig frist.

SAS lover, at tilbagebetalingerne i sig selv vil blive ekspederet inden den frist, de nu har modtaget.

– Men for kompensation, hvor kunden skulle have tilbagebetalt ekstra udgifter som hotel og udlejningsbil, vil det tage længere tid, siger pressetalsmand Tonje Sund i SAS Norge.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.