Annons:

Alle SAS kunder skal kompenseres

Rejsende, der fik annulleret flyvninger med SAS i sommer, vil blive kompenseret. Det lover virksomheden, som ikke kan sige, hvor mange det gælder.

Sommerens mange annullerede fly ramte tusinder af passagerer. Det kostede flyselskabet SAS omkring 1,4 milliarder SEK. Omkostningerne vil dog stige yderligere, da virksomheden skal kompensere rejsende for deres tab. Enhver, der rejser inden for eller fra et EU-land, har ret til erstatning for annullerede flyvninger eller længere flyforsinkelser.

SAS CEO Anko van der Werff siger nu, at virksomheden har taget den ekstra udgiftspost i beregningerne for fremtiden.

– Alle, der har ret til kompensation, vil modtage erstatning, og vi gør alt, hvad vi kan for at håndtere omfanget af krav, vi har modtaget. Vi respekterer passagerers rettigheder fuldt ud, siger han.

SAS og Anko van der Werff kan endnu ikke sige, hvor mange passagerer der er berørt, og hvor lang tid det kan tage, før kompensationen kan modtages.

SAS Scandinavias pilotforeninger strejkede mellem den 4. og 19. juli. Cirka 4.000 fly blev annulleret, og mere end 380.000 passagerer blev påvirket.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.