American Express Global Business Travel holder fast i sin plan om at blive børsnoteret senere i år ved at fusionere med et Apollo Management-støttet blankocheck-selskab, en tillidserklæring til fremtiden for forretningsrejser. Virksomhedsrejsebureauet forudser med tillid til, at om et par år vil alt være tilbage til det normale – inklusive rejsemønstre og adfærd fra globale kunder, der stadig ikke rigtig har genåbnet deres kontorer helt.
Amex GBT’s transaktioner blev kun genoprettet til 61 procent i ugen op til 2. april, fortalte dets administrerende direktør til investorer på New York Stock Exchange tirsdag. Men Paul Abbott afslørede også, at Amex GBT havde opgraderet sine forventninger , baseret på ny forskning fra Fitch Ratings og US Travel Association.
Det forudsiger nu, at det globale forretningsrejseforbrug vil nå 90-100 procent af 2019-niveauerne i 2023. Det havde tidligere sat det fast på 80 procent i sin tidligere opdatering. Abbott refererede også til, hvordan rejser efter tidligere kriser, såsom angrebene i 2001 og recessionerne i 2008, vendte tilbage efter 24 til 36 måneder.
Virksomheden fortsætter dog med at basere sine økonomiske prognoser på et opsving på 70 procent. “Ikke fordi vi er pessimistiske,” sagde han, “men det er det, der kræves af os for at vende tilbage til præ-pandemi profit.” En del af det skyldes det faktum, at det ser synergier fra sine opkøb af Ovation og Egencia og har taget store bidder af sine faste omkostninger ud.