Hvidbogen anbefaler, at virksomhedsledere bør vedtage en Chief Journey Officer-tankegang, når deres virksomheder går ind i en ny æra med arbejde og rejser.
Det siger, at en Chief Journey Officer kan omformulere, hvordan en virksomhed ser på rejser, så det ikke længere betragtes som en vare, men i stedet for en investering i langsigtet velstand og kultur.
Rapporten undersøger, hvordan stigningen i hybride og spredte arbejdsstyrker har fået virksomheder til at kæmpe med, hvordan de kan skabe virksomhedskultur og holde teams forbundet, hvilket fører til, at rejser dukker op som den centrale måde, hvorigennem interne relationer og kultur opbygges.
Det siger, at en blomstrende virksomhedskultur “ikke er bygget over 52 ugers videoopkald”, men i stedet kommer fra at bringe folk sammen personligt “for at drive mission, vision og strategi i samarbejde”.
David Reimer, EVP, Global Clients og General Manager American Express GBT, sagde: “Virksomheder arbejder på at løse udfordringen med at opbygge virksomhedskultur og tackle følelsen af isolation i deres spredte arbejdsstyrker. Kultur er ikke bygget isoleret. Det er drevet af teams evne til at interagere og få forbindelse til en organisations formål og vision.
“Ved at løfte rejsens rolle i strategi og beslutningstagning og gense rejsepolitikker designet til at understøtte præ-pandemiske driftsmodeller, kan organisationer bruge rejser som en katalysator for fremskridt.”
Sarah Unger, partner og medstifter, CULTIQUE, sagde: “At tænke som en Chief Journey Officer understreger den integrerede rolle, rejser bør spille i en distribueret arbejdsstyrke. Det er en kraftfuld måde at differentiere sig på. For bedre at kunne forholde sig til nye medarbejderes ønsker og samfundsmæssige forventninger, er virksomheder nødt til at ændre deres forretningsrejsetankegang fra automatiseret til bevidst.”
Hvidbogen undersøger også, hvordan det at få klarhed over, hvordan, hvor og hvorfor en virksomhed investerer i rejser, kan hjælpe med at fremvise sine værdier og bringe det tættere på sine medarbejdere og kunder.
Mark Cuschieri, Global Head of Travel UBS, sagde: “I disse dage er vi mere bevidste om, hvad vi gør, og hvordan vi gør det. Det er vores ansvar at give den rigtige information på det rigtige tidspunkt for at træffe mere informerede valg – valg, der er bedre med hensyn til bæredygtighed, vil være nøglen.
“Vi ser allerede, at bæredygtighed vil være en væsentlig del af vores program. Det vil skabe en ændring i tankegangen med hensyn til formålet med og årsagerne til, hvorfor vi skal rejse. ROI-samtalen om rejser vil være anderledes. Vi er nødt til at finde ud af, hvordan kulturen vil figurere i den fremtidige ROI-samtale.”