Radisson Hotel Group fortsætter stærke ekspansionsplaner for sin portefølje med tilføjelsen af 200 nye hoteller sidste år og planlægger at tilføje yderligere 400 mere i Europa, Mellemøsten, Afrika og Asien i 2022.
Koncernen øger sit luksus-livsstil Radisson Collection-mærke med hoteller, der er planlagt på vigtige gateway-destinationer.
I 2021 fejrede Radisson Hotel Group åbningen af centrale Radisson Collection-ejendomme i Sevilla, Venedig, Milano, Bodrum, Nanjing og Shanghai, hvilket bringer mærkeporteføljen op på 45 hoteller i drift og under udvikling. Åbninger, der er planlagt til 2022, omfatter det nyligt renoverede Radisson Collection Hotel, Berlin i den tyske hovedstads pulserende Berlin-Mitte-kvarter. Mansard Riyadh, A Radisson Collection Hotel er designet som en hyldest til den parisiske Haussmann-stil fra midten af 1800-tallet).
Andre nye åbninger omfatter Radisson Collection Resort, Galle i Sri Lanka, og Radisson Collection Hotel, Gran Vía Bilbao, der ligger i hjertet af de facto hovedstaden i den baskiske region i Spanien.
I 2021 voksede Radissons resortportefølje til mere end 100 hoteller i drift og under udvikling med tilføjelsen af omkring 20 nye signaturer. Lifestyle resort-porteføljen planlægger mere end ni åbninger i vigtige resortdestinationer som Dubai og Vietnam.
2021 markerede også 10-års jubilæet for Radisson Blu som det største øvre eksklusive mærke i Europa med en yderligere udvidelse til 400 hoteller i Zambia, Saudi-Arabien, Marokko og Indien.
Radisson Hotel Group øgede sin tilstedeværelse i Indien i 2021 med 12 nye hoteller, hvilket bringer det samlede antal i landet til 100 og introducerer to nye mærker, herunder Radisson Individuals og Radisson RED.
Koncernens udviklingsaftaler i Kina er en vigtig del af dens globale vækststrategi. I samarbejde med Jin Jiang International og dets datterselskaber underskrev Radisson 122 nye hoteller og resorts i 2021, der dækker fire brands på markedet.