Jule- og nytårsflyvninger fungerede som planlagt med kapacitet, der tog højde for lavere efterspørgsel som følge af den smittesituationen og regeringspålagte restriktioner.
“ Jeg er glad for, at vi effektivt har balanceret planlægningen og implementeringen af vores rutenetværk og produktion for december. Dette betød igen, at passagerer kunne booke og rejse på Norwegian med tillid i juleperioden, så familier og venner kunne blive genforenet. Lavere efterspørgsel var indregnet i vores tidsplaner i julen og nytårsweekenden, derfor er jeg glad for at kunne rapportere, at load factors også er gode for december. Vi har set en effekt på den generelle efterspørgsel fra spredningen af Omicron-virussen og de efterfølgende nye tiltag og restriktioner i Skandinavien og i udlandet ,” siger Geir Karlsen, administrerende direktør i Norwegian.
I december medbragte Norwegian 931.917 passagerer mod 129.664 i december 2020. Belægningsgraden var 71,3 procent.
“ Norwegian blev for nylig kåret som det mest punktlige nordiske flyselskab og det tredje mest punktlige flyselskab i Europa. På trods af at jeg har gennemgået et udfordrende år, er jeg stolt over, at vi har formået at levere et produkt af høj kvalitet ”, fortsatte Geir Karlsen.
I december havde Norwegian i gennemsnit 48 fly i drift, mens 99,6 procent af ruteflyvningerne blev opereret. Punktligheden var 83,8 procent.